lördag, november 29, 2008

en torrlagd helg i beredskap...

Det har varit lite bloggstiltje under veckan. Flera av mina bloggvänner därute klagar på blogue fatigue eller vad det kan tänkas heta. Trötta på att blogga verkar de vara i alla fall. Själv känner jag att jag kanske kräver lite mer än ett glas vardagsvin för att jag skall vilja skriva. Varje dag kan visserligen inte innehålla en bordeauxvertikal, men i alla fall... Sedan måste också tiden finnas. Den har det varit snålt med även denna vecka, och till på köpet är helgen förlagd i beredskap.

Nå; med senaste Decanter på bordet, ett vinsläpp på måndag att planera och två vinauktioner under uppsegling får man nöja sig med att botanisera i tanken. En hel del trevligt moget portvin verkar vara ute på båda lilla och stora auktionen. Här finns julklapparna till din vinälskande maka/make/vän - stoppa en Taylor's 1970 i min strumpa så är jag god och glad hela julen...!

Inga kommentarer: