torsdag, oktober 25, 2007

Pokermannen tog hem potten

I morgon skall jag hämta min tilldelning från Bordeauxsläppet. Jag är nöjd, och har investerat mer än jag kanske borde... Nå, det reder sig! Värre är dock pokermannen, som med sin strategi av listigt utplacerade medhjälpare på flera olika bolag lyckades få in ett gäng tidiga beställningar. Bara premier cru. Och utfallet? Jo, tack; vad sägs om

Lafite - 8st
Latour - 6st
Margaux - 7st
Mouton - 16st
Haut-Brion - 18st
Haut-Brion blanc - 6 st

Inte illa, men killen har vanan inne. Han stod själv för ett par procent av Sveriges totala konsumtion av A E Dor No 6 för en tid sedan... Nu laddar han inför Bourgognesläppet och hoppas få med sig lite DRC hem!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev ju en del annat gott också, om än det här väl var höjdpunkterna. Man vill ju ha vin att dricka medan de mognar till sig. DRC låter lite som DDT. Kan det vara något verkligen? ;3)
/P

konjären sa...

Nja, jag är tveksam. Men köp du ett par flaskor så kan jag gärna pröva dem med dig i rent utbildningssyfte!

Jag såg f ö att SB nu ändrat sin förtsa tillgängliga okningstid till kl 10.05 jämfört med primörsläppets 10.00. Är det för att jämna ut olikheterna mellan butikernas öppningsrutiner och avstånd till kassorna, tro?