måndag, oktober 08, 2007

hårt liv för en stackars konjär...

På måndag släpps Bordeaux 2004 - som alla med ett vinintresse strax över genomsnittet redan noterat. Jag närde länge ett hopp om att kunna ta del av detta historiska tillfälle genom att hänga på låset och slänga in en lista med blandade önskemål. Icke så. Jag hade lyckats byta bort jouren, men inte flyttat ledningsgruppen. Så visade det sig idag att om jag flyttar den till eftermiddagen kan inte produktionschefen vara med pga älgjakt! Hur gick det här till!? Var inte poängen med att vara chef att man skulle kunna få bestämma ett och annat?

Och som läget är för tillfället behöver han vara med - alltså ingen flytt (han hade redan senarelagt sin avresa för att kunna vara med på förmiddagen, som den vanliga tiden är). Och jag kommer att missa chansen att beställa mina -04:or.

Och, ja - jag har beredskap igen hela veckan och får inte ens ett glas vin förrän måndag. Om det märks att jag är kinkig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Själv *skulle* jag varit ledig, perfekt upplägg för att köa lite. Men rott fan att jag fick rycka in och vikariera på jobbet extra...