lördag, februari 11, 2006

En vanlig dag...

Det är märkligt, kanske, men när chefen är borta så blir det en hel del mer att göra. Jag har sedan en tid varit utpekad ersättare för honom, men det är först nu som det får någon riktig relevans. När han är borta tre veckor under en intensiv verksamhetsperiod är det märkbart annorlunda än under sommarsemestern...

Jag kom således inte hem förrän strax före sju, och kastade mig genast över pizzasåsen. Första plåten åkte in i ugnen strax efter att gästerna anlänt. Bäst blev som vanligt prosciutto/soltorkad tomat/parmesanost/färska champinjoner, följt av salami/fetaost/rödlök/svarta oliver. Till detta först en Brolio 2002 följt av Masi Campofiorin 2003. Båda välbekanta, prisvärda viner, om än jag börjat tröttna på fattigmans-amaronens karaktär av lätt surnat starkvin... Inget avancerat vare sig i mat- eller vinväg, alltså, men ändå en skön kväll. Länge sedan jag skrattade så!

Godnatt!

Inga kommentarer: