lördag, april 09, 2011

the winning line-up!

Det här är en kort post för er som - i likhet med mig - trott att man visat leg på Systembolaget för sista gången... Mellan tandläkarbesök och frisörtid tittade jag in på nya SBDragarbrunnsgatan i Uppsala, som lätt har stans bästa utbud. Jag var inte på jakt efter något särskilt, men en vintage-Moët från kalasfina året 2002 kunde ju vara intressant. Jag har betydligt bättre erfarenhet av årgångsbetecknad Moët än av standardcuvéen, utan att ha gjort några mer djuplodande studier. Ett par buteljer gott öl skadar inte heller att ha hemma när andan faller på. Så; här nedan har vi alltså det vinnande teamet som fick mig att framstå som en 19-åring (eller möjligen 29-åring - är det inte så att de vill se legitimation på alla som ser ut att vara under 30....?)! Jag förstod först inte frågan och var tvungen att fråga om när damen i kassan bad att få se legitimationen, men hon menade allvar! Precis en sådan liten knuff för självförtroendet som man kan surfa på en helg och pika hustrun lite lagom kärleksfullt över. Nu har jag en ohotad (?) ledning i den inofficiella tävlingen om vem som sist får visa leg på Systemet!

Misstänkt tonårsfylla...!

3 kommentarer:

Kristian sa...

Haha, jag har en svårslagen kombination - vid 39 års ålder (förra året) blev jag leggad både på bolaget och på ICA när jag köpte folköl...(!)
Ser fram emot att upprepa tricket nu när jag fyllt 40!

Fredrik sa...

Då kommer jag inte långt på mina 32. Men till mitt försvar gissade hon/de (nyanställd med mentor) fel på 10 år :)

konjären sa...

@Kristian: Leg för folköl var ohyggligt länge sedan; respekt!

@ Fredrik: Det gäller bara att hålla ut tio år till så är du förbi! Själv fyllde jag alltså 41 häromveckan...