tisdag, december 16, 2008

blandade småhopp i väntan på...

Några samlade vinerfarenheter från veckan som gått...

2001 Chateau Durfort-Vivens levererade slank drickbarhet i en trevlig, ganska klassisk Bordeauxstil. Gott utan att vara outstanding.

2005 Guigal Côtes-du-Rhône fick mig att fundera på om inte 2004:an var bättre i min mun? Jag tror att den gängse uppfattningen är tvärtom, men samtidigt är väl 2005 varmare och frukten känns lite för påträngande för min känsliga gom. Måste göra en mini-vertikal vid tillfälle...

2006 Fonterutoli på konferensanläggningen i kväll överraskade positivt med varm men inte söt doft och trots ungdom balanserad smak. Bra chianti med körsbär och kryddor som mest framträdande drag förutom faten.

I morgon hoppas jag kunna vara med en stund på auktionen och förhoppningsvis ropa hem någon juklappsport till mig själv från sonen... Visst var det det du skulle ge mig!?

Inga kommentarer: