lördag, augusti 07, 2010

drinking history igen - trailer...

Jo, det har varit lite stiltje här, och vinerna jag köpt till sommaren har inte alltid motiverat till bloggning. Den tjeckiska (!) Cabernet Sauvignon min mor serverade häromdagen förtjänar dock ett omnämnande som kuriositet - helt drickbar och korrekt men gles och ganska kort. Främst en framträdande fruktighet. Ska se om jag kan ladda upp bild så småningom...

På onsdag hoppas jag dock att det blir ändring. Skatteåterbäringen har landat och Vinmannen arrangerar ytterligare en "Drinking History"-middag i Gävle. Tydligen finns det plats kvar för den som råkar befinna sig i stan (eller kan ta sig vägen förbi) och är sugen på gammalt vin med trevlig mat. Ja, det kostar en slant, men inte mer än den genomsnittlige vinbloggaren lagt på CNdP-07:or det senaste året, vilka i ärlighetens namn inte skiljer sig så mycket åt jämfört med den line-up Vinmannen radar upp.

Kanske ses vi där...

2 kommentarer:

Whiskymannen sa...

Eftersom Skatteverkets högra hand inte har en aning om vad Skatteverkets vänstra hand gör så får jag ingen skatteåterbäring förrän i december. Och sex veckor semester hade ätit för stora hål i plånboken för att jag skulle känna mig bekväm med kostnaden för middagen. Men ni verkar ju haft det ganska trevligt och lite avis blir man allt.

konjären sa...

Schade... som det blev så ställdes det stora eventet in, och Vinmannen och jag avnjöt en stilla middag på tu man hand i stället. Inte så illa det med, som posten ovan antyder (så snart jag hunnit skriva den!)...!