söndag, december 09, 2007

intresserad av en pichon-vertikal...?

Lördagen den 29 december kommer delar av Konjärerna att testa Pichon-Lalande i ett antal årgångar från 1970 till 2004. Totalt elva-tolv årgångar finns samlade och kan eventuellt kompletteras med någon ytterligare.

Vårt dilemma är att vi kanske är för få för detta äventyr. Vi bedömer att åtta är ett lagom antal och i dagsläget är vi fem säkra och ett par möjliga. Åtminstone en plats kan vi således bjuda in externt, och efter samråd med vinmannen gör vi det här. Vår plan är att prova vinerna under eftermiddagen för att - kanske efter en stärkande promenad - lugna oss med en enklare middag. Lite champagne och något enklare tilltugg, kanske en rejäl bit kött följt av ostar och portvin och så en flaska sauternes att avrunda med. "Vi måste ha sauternes efter en sådan dag!" säger vinmannen. Prismässigt kommer provningen att gå på mellan 1200:- - 1500:- och den kommer att äga rum i Uppsala.

Vad säger mina medbloggare där ute - dags att ses IRL!?

6 kommentarer:

Magnus sa...

Det låter mycket intressant. Jag är absolut intresserad, men måste utreda barnvaktande, etc. Ungefär var i Uppsala finns det så här mycket Pichon?

/Stockholmare utan bil

konjären sa...

Trevligt! Vinerna finns för närvarande i Gävle, men kommer att vid tillfället för provningen att finnas i Uppsala. Jag vill inte specifisera mer så här utan ber dig om en mailadress eller annan lämplig kontaktväg för fortsatt diskussion!

Anonym sa...

Låter orimligt trevligt, men eftersom jag har ett alias på den här bloggen är jag kanske diskvalificerad?

konjären sa...

Inte alls, IT-mannen! Vi skall räkna ihop skaran får vi se hur det ter sig, men jag tror säkert du får plats.

Magnus sa...

Ursäkta dröjsmålet, men här är ett redan spamfyllt mail-konto som tål att visas i en bloggkommentar: "magnus.slask kanelbulle gmail.com". Maila mig på den adressen så skickar jag min riktiga mail-adress till dig.

Göran sa...

Det här lät ju fantastiskt intressant. Som mycket sporadisk bloggare på Drucket och uppsalabo anmäler jag mitt intresse.

"goran punkt wall kanelbulle telia punkt com" är min spamfyllda mailadress där jag kan nås om plats och möjlighet finnes.