lördag, februari 10, 2007

återbesök i bistron

Åt lunch på Edsbacka Bistro i går. På väg från Stockholm där jag varit på förmiddagen och ut mot arbetsplatsen i norrort passerade jag först en McDonalds och övervägde att kasta i mig en bit dålig näring där för att hinna med lite mer på eftermiddagens arbetstpass. Jag stelnade till i dörren när stekos, barnskrik, stoj, och köer slog emot mig som en vägg. Jag tänkte: nej. Jag tänkte: linneservett. Jag tänkte: Edsbacka.

Jag riktade ju viss kritik mot dem efter förra besöket, men var riktigt tillfreds den här gången. En fläskkarré serverades med en mustig plommonsky med bl a tärningar av rökt sidfläsk, med lite blancherad (?) savoykål och en potatiskaka. Efter det en kaffe och en rejäl chokladtryffel. Ingen trerätters affärsmeny denna gång alltså, utan veckans lunch. Med lättöl till maten gick kalaset på strax under 200:-, vilket får betecknas som prisvärt. Vänlig service, snyggt och proffsigt levererat och linneservetter. Bara det värt fyra McD-menyer...

Inga kommentarer: