torsdag, april 26, 2007

i väntan på...


...bilder från de Karmeliet kan jag konstatera att restaurangen i Atomiums toppkula också den kan vara värd ett besök, om man nu hamnar i Bryssel någon gång. Framför allt förrättens krabbrillette var smaskens; krabbköttet var sött och med mycket tydliga toner av pekannöt (!).


Till det en bra alsace riesling grand cru som pokermannen valde med framgång.
Varmrätten var kött på det sätt en inbiten karnivor ibland kan längta efter; en riktigt rejäl skiva (4-500g) helstekt entrecote, blodig och fin, en hemlagad bea av god kvalitet och så lite grönsaker för syns skull.
Efterrättens variation på créme brûlée kunde jag dock vrait utan. Tre kalla, stabbiga, på gränsen till fasta brûleer med smaksättning av vanilj, kanel och kaffe växte i munnen på ett otrevligt sätt. De som tog jordgubbssoppan med limesorbet var vinnare denna kväll.
För övrigt har konflikten i Bogaland gett mig ovanligt intensiva dagar på jobbet. Skönt att få pusta ut en långhelg, som även innehåller Konjärernas årsdag! Vad jag skall ha med mig till valborgslunchen i år återstår att bestämma, men rapport följer.

Inga kommentarer: