onsdag, mars 22, 2006

Bits and pieces...

En tids stiltje i bygget har förelegat. Delvis beroende på den allmänna tidsnöden, orsakad av en intensiv period på jobbet (i kväll handlade det om budget 2007...)

Jag har i alla fall gett upp försöket att spika hålkälslisterna, i och med att det på ett par sidor inte finns underliggande reglar att spika mot utan endast panelbrädorna. Dessa fjädrar alldeles för mycket för att det skulle vara möjligt. Prövade då med en vanlig trallskruv, och spräckte såväl en list som en bräda. Hann så iväg till Bauhaus i söndags och kom hem med särskilda listskruvar. Nöjd och glad tänkte jag fortsätta, tills jag insåg att skuvarna hade helt annan skalle än jag var van med. Och som jag inte heller hade passande bits till.

Tack vare en vänlig morfar som gillar att gå på Bauhaus har nu detta löst sig. Nya tag väntar i helgen!

Inga kommentarer: